Image description
7,5 jaar BFM beheer met Shannon: een verhaal van groei, lef en plezier

7,5 jaar BFM beheer met Shannon: een verhaal van groei, lef en plezier

Al ruim 7,5 jaar is Shannon Smid een bekend en vertrouwd gezicht binnen BFM beheer (voortaan afgekort als BFM). In 2018 startte ze als vastgoedbeheerder, in een tijd dat het bedrijf nog uit slechts vijf collega’s bestond: een compacte club met grote ambities. Shannon groeide mee met de organisatie en werd een onmisbare schakel in het vastgoedbeheer voor uiteenlopende opdrachtgevers.

Met een diploma Facility Management en ervaring binnen Facility & Services was de overstap naar BFM snel gemaakt. Tijdens de sollicitatie was de klik er direct, al had Shannon nog wel wat twijfels: “Toen ik solliciteerde dacht ik dat technische kennis een vereiste was. Maar al snel ontdekte ik dat je met organisatorische vaardigheden heel ver komt. En dat is het leuke: wat je nog niet weet, kun je leren.”

Toen ze begon had ze nog niet veel kennis van technische installaties, wel kon ze goed organiseren. Dankzij haar organisatorische vaardigheden en proactieve houding wist Shannon haar weg te vinden in het vastgoedbeheer. Waar nodig vulde ze haar kennis aan met cursussen over technische installaties. Ook profiteerde ze van de kennis en ervaring van haar collega’s en bouwde ze haar netwerk uit met leveranciers waarop ze kon vertrouwen. Dit netwerk is vandaag de dag nog steeds erg waardevol.  

Als zesde medewerker op rij kreeg ze volop de kans om actief mee te bouwen aan een organisatie in ontwikkeling. Ze hielp bij het inrichten van de toen gloednieuwe vastgoedbeheersoftware, onderhield intensief contact met klanten en was vanaf het begin betrokken bij het opzetten van een groot klantportfolio. Naarmate dat portfolio groeide, groeide haar rol mee – tot ze uiteindelijk de eindverantwoordelijkheid daarover kreeg.

Wat er in de loop der jaren is veranderd? “De techniek is veel slimmer geworden. Waar ik vroeger naar locatie ging om technische gegevens op te nemen, kan ik nu veel op afstand uitlezen. Ook is het team flink gegroeid. Er is meer kennis in huis en er is altijd wel iemand die je kan helpen. Samen komen we overal uit.”

Haar inzet bleef niet onopgemerkt. Vorig jaar volgde ze via de ASVB de opleiding Ondernemend Potentieel – een waardevolle ervaring waarin ze niet alleen veel over zichzelf leerde, maar ook over de samenwerking met collega’s, opdrachtgevers en leveranciers. Ze volgde de opleiding samen met andere collega’s uit de holding, wat haar ook een waardevol inkijkje gaf in de andere bedrijven binnen de ASVB.

Wat haar werk zo leuk maakt? “De afwisseling. De week loopt zoals die loopt en staat eigenlijk nooit vast en er zit altijd uitdaging in. Naast de afwisseling in mijn werk, krijg ik veel energie van het contact met klanten, zowel extern als intern. Het onderhouden van goede klantrelaties en daar tijd en aandacht aan kunnen besteden, maakt mijn werk extra waardevol. Ook mijn leidinggevende rol, waarin ik me nog steeds verder ontwikkel, maakt mijn werk extra leuk: het geeft me de kans om collega’s te ondersteunen en samen verder te groeien. En niet onbelangrijk: het is gewoon een ontzettend fijne organisatie om voor te werken. We doen het samen, en je staat er nooit alleen voor.”

Over de toekomst van vastgoedbeheer heeft Shannon een duidelijke visie: “Innovatie en persoonlijk contact moeten in balans blijven. Ik zie veel kansen in automatisering en AI, maar het persoonlijke contact met onze klanten blijft bepalend voor de kwaliteit van onze dienstverlening. Juist dat contact en de manier waarop we ons positioneren in de markt geven mij energie.”

 

Bij BFM zijn wij trots op onze collega’s. Wij geloven in maatwerk, niet alleen voor onze opdrachtgevers, maar ook voor onze collega’s. Benieuwd naar het maatwerk wat wij jou kunnen bieden? Ontdek het via: https://www.bfmbeheer.nl/maatwerk-in-werken-bij-bfm.html

>
<